I dag skal der bare lige lyde et lille surt opstød til de folk som håndterer vores pakker. Jeg har haft et Canon EF 24-70L objektiv inde til reperation da der var kommet lidt slør i zoom funktionen. Resultatet af dette var at kun den ene side af billedet var ordentlig skarp.
Jeg afleverede personligt objektivet hos Visual Service i Århus da jeg alligevel havde et kamera der skulle renses. Alt er kører på skinner og objektivet bliver hurtigt lavet og sendt retur.
I dag modtog jeg så pakken med objektivet. Første tanke var super så skal jeg ikke undvære den mere. Jeg åbnede pakken og fik hevet objektivet ud af alt det beskyttende materiale.
Til min store overraskelse hørte jeg en skrasle lyd da jeg pakkede objektivet ud af bobel plasten. De bange anelser holdte desværre stik og objektivet var ikke helt som det burde.
Som du kan se på billedet har objektivet fået et ordenligt slag. Så kraftigt at beskyttelses filteret var knust og der var glas udover det hele.
Objektivet er nu tilbage hos Visual Service for lige at blive tjekket igennem. Da filteret kom af og fronten pustet ren så der ikke ud til at være skader på selve front glasset. Hurrah for Canon kvalitet 🙂
Nu må vi vente og se om alt stadig er som det skal være og krydse finger for at den næste pakke ikke rasler 🙂
Til jer der KASTER rundt med vores pakker – smid lidt mindre med dem det er ikke en rugby bold 🙂
Såfremt forsendelseskravene er opfyld (heriblandt at pakken har været pakket så den kan tåle frit fald fra en meters højde) skulle du kunne modtage erstatning fra Post Danmark.
Det er jo heldigvis ikke mig der har afsendt pakken. Så værkstedet har bøvlet med at opkræve i det her tilfælde GLS.
Sådan generelt bliver pakker ofte behandlet mere hårdhændet ned det er nødvændigt 🙂
Sry Mr. postman 🙂
Den konklusion kan jeg desværre kun være enig med dig i. Vil dog pointere at langt størstedelen af skader på pakker og breve, sker fordi forsendelsen ikke er lukket og pakket korrekt. Men der vil nok desværre altid forekomme skader på forsendelser, du skal tage højde for at vi behandler flere millioner forsendelser vær eneste nat/dag, en brevsorteringsmaskine sortere f.eks. op imod 30.000 breve i timen, og så vil der altså være en promille der ikke klare turen uden et par skræmmer.
Men skrev nu også blot mit indlæg for at gøre opmærksom på at der gerne skulle være erstatning at hente når fejlen ligger hos Post Danmark. Hvilket jeg så kan forstå at den ikke gør i dette tilfælde da det er GLS som er distributøren. Var nu ikke ude på at forsvare nogen.
Men håber da at problemet løser sig, og du får et nyt filter, hmm måske man så alligevel skulle begynde at bruge UV filter hehe..
Ja kan hurtigt svarer sig at bruge et filter det er da helt sikkert. Er sgu noget billigere at skifte 🙂
Jeg kommer ikke til at betale noget i den her sag. Objektivet er som skrevet hos service centeret igen og de tjekker det hele og leverer tilbage med nyt filter og i top stand 🙂
Ja jeg er klar over det går rigtig stærkt 🙂